Alfa Romeo Türkiye’de beklediği satış adedini açıkladı

Alfa Romeo Türkiye Marka Direktörü Özgür Süslü’den 2024 ve 2025 Otomotiv Pazarı Değerlendirmesi

Alfa Romeo Türkiye Marka Direktörü Özgür Süslü, 2024 yılı ve sonrasına dair öngörülerini paylaştı. Süslü, 2021’in otomotiv sektörü için bir dönüm noktası olduğunu belirterek salgının sektör üzerindeki etkilerini değerlendirdi.

Süslü, “Üretimde yaşanan kısıtlamalar ve tedarik zinciri kopmaları nedeniyle büyük sıkıntılar yaşandı. Pandemi sürecinde insanlar toplu taşımadan uzaklaştıkları için otomobil talebinde artış yaşandı” dedi.

2015-2020 döneminde Türkiye’de ortalama 800 bin araç satışının gerçekleştiğini belirten Süslü, 2023’te bu rakamın artan taleple 1 milyon 200 bin adede yükseldiğini dile getirdi. Süslü, “Talepteki artış üretimi karşılayamadığı için pandemi öncesine göre yüzde 50 büyüme yaşandı” şeklinde konuştu.

2025 Otomotiv Talepleri

Önümüzdeki yıllarda otomobil talebinin 1 milyon adet seviyelerinde devam edeceğini öngören Süslü, gelecek yıl bir miktar yavaşlama beklediğini ifade etti. Süslü, “Türkiye’nin genç nüfusu, üretimdeki rekabetçilik ve artan talep önemli bir pazar olmasını sağlıyor. Premium bir marka olarak kaliteli ve karlı bir şekilde ürünlerimizi tüketicilerle buluşturmayı hedefliyoruz” dedi.

Süslü, Türkiye’nin Avrupa’daki en büyük 5-6 pazardan biri olduğunu vurgulayarak ülkenin otomotivdeki önemine dikkat çekti. Süslü, “Türkiye, yeni oyuncuların rekabet ettiği ve önemsediği bir pazar. Bu nedenle Türkiye, otomobil markaları için hala çok değerli bir konumda” şeklinde konuştu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir