Esnaf dert yandı… Çevrimiçi komisyon vurgunu

Yiyecek Hizmeti İşletmelerinde Fiyat Artışları Maliyetleri Aşıyor

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın yayımladığı analize göre, yiyecek-içecek hizmeti sunan işletmelerdeki fiyat artışları, maliyetleri geride bırakıyor. Gıda, akaryakıt ve ücret gibi temel maliyet kalemlerindeki yükseliş, sektördeki fiyat artışlarını tam olarak açıklayamıyor.

Sektör temsilcileri ve işletme sahiplerine göre, artan fiyatların arkasındaki nedenler arasında çevrimiçi sipariş platformlarının aldığı yüksek komisyonlar, POS cihazı kullanım maliyetleri, KDV oranları, kira artışları ve sigorta primleri bulunuyor.

İzmir Lokantacılar ve Gazinocular Esnaf Odası Başkanı Doğan Kılıç, 60 işletmenin kapandığını belirterek, sektördeki zorluklara dikkat çekti.

Çevrimiçi Komisyonlar Esnafı Vuruyor

Doğan Kılıç, internet üzerinden verilen siparişlerin ve POS cihazlarının yaygınlaşmasının esnafı olumsuz etkilediğini vurgulayarak, yüksek komisyon oranlarının esnafın kâr etmesini engellediğini söyledi.

Çevrimiçi sipariş sitelerinin %46, POS cihazlarının ise %5 komisyon aldığını belirten Kılıç, bu durumun esnafı zor durumda bıraktığını ifade etti.

Kira Artışları Kontrol Dışı

Kılıç, esnafın karşılaştığı diğer bir sorunun kira artışları olduğunu belirterek, TÜİK’in %60’lık kira artışı sınırına uyulmadığını ve dükkan sahiplerinin yüksek zamlar talep ettiğini aktardı. Bu durumda, esnafın başka yerlere taşınması daha büyük zarara yol açabilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir