Malatya’nın Kuru Kayısı İhracatı 377 Milyon Dolar

Malatya Ticaret Borsası Başkanı Ramazan Özcan, 1 Ağustos 2024-31 Temmuz 2025 tarihlerini kapsayan sezonda 74 bin 774 ton kuru kayısı ihracatı yapıldığını belirterek, bu ihracattan 377 milyon 371 bin dolar gelir elde edildiğini açıkladı.

Malatya Ticaret Borsası Başkanı Ramazan Özcan, düzenlediği basın toplantısında hem Temmuz ayı hem de 2024-2025 sezonuna ait kuru kayısı ihracat verilerini kamuoyuyla paylaştı. Sezon genelinde ihracat gelirlerinin güçlü seyrettiğini belirten Özcan, son 150 yılın en sert zirai don olaylarından birinin yaşandığını ifade ederek, buna rağmen sürecin başarıyla yönetildiğini vurguladı.

Özcan, “Malatya’da dünyanın dört bir yanına gerçekleştirdiğimiz kuru kayısı ihracatı verilerini kamuoyuyla paylaşıyoruz. Bu ay hem Temmuz ayı ihracatını hem de sezon diye adlandırdığımız 1 Ağustos 2024 ile 31 Temmuz 2025 tarihleri arasında gerçekleşen bir yıllık ihracat rakamlarımızı açıkladık. Temmuz ayında 2 bin 820 ton kuru kayısı ihracatı gerçekleştirerek, 21 milyon 343 bin dolar gelir elde ettik. Geçen yılın Temmuz ayına göre miktarda bir düşüş olsa da, yaşadığımız zirai donun etkisi düşünüldüğünde bu rakamlar normal” dedi.

Sezon boyunca 74 bin 774 ton kuru kayısı ihracatının gerçekleştiğini kaydeden Özcan, “Toplamda 377 milyon 371 bin dolar ihracat geliri sağladık. Eğer Nisan ayında yaşadığımız zirai don olmasaydı, 100 bin tonluk hedefimize ulaşacaktık. Ancak bu doğa olayı hedefimizde sapmaya neden oldu. 2024 sezonunda ise ihracat miktarımız 66 bin 718 ton, gelirimiz ise 398 milyon dolardı. Buna göre 2025 sezonunda ihracat miktarımızı yaklaşık 8 bin ton artırmış olduk” ifadelerini kullandı.

Malatya’nın kuru meyve ihracatındaki önemine dikkat çeken Özcan, “Malatya ve kayısı, Türkiye’nin kuru meyve ihracatındaki 2 milyar dolarlık rakamın yüzde 25’ini karşılamaya devam ediyor. Türkiye’nin en önemli kuru meyve ihracatçısı ili olarak Malatya ekonomisine katkımızı sürdürüyoruz” şeklinde konuştu.

İhracat yapılan ülkeler hakkında da bilgi veren Özcan, “ABD hala en büyük alıcılarımızın başında geliyor. Almanya ve Fransa gibi Avrupa ülkeleri de Malatya kayısısına büyük ilgi gösteriyor. Avrupa Birliği coğrafi işaret belgesi sayesinde, kalite konusunda taviz vermeden bu pazarlardaki yerimizi koruyoruz. Yaklaşık 100 ülkeye ihracat yapıyoruz” dedi.

Zirai donun etkilerine rağmen karamsar bir tablo çizilmemesi gerektiğini ifade eden Özcan, “2025 mahsulünü iklim değişikliğine kurban vermiş olabiliriz ama bu hep böyle olacak anlamına gelmez. 2026 mahsulüyle birlikte pazar kayıplarını telafi edecek güce sahibiz. Malatya kayısısı kalitesiyle dünyada kendini ispat etmiş bir ürün. Bu tecrübeyle daha sıkı tedbirler alarak yolumuza devam edeceğiz” ifadelerine yer verdi. – MALATYA

Related Posts

Kars’ta Banka Çalışanlarına Eğitim Verildi

Öz Finans-İş Sendikası, Kars’ta banka personeline yönelik sendikal eğitim düzenledi.

İstanbul Havalimanı’nda Rekor Yolcu Sayısı

Bakan Uraloğlu, İstanbul Havalimanı’nda 2 Ağustos’ta 282 bin 70 yolcu ile rekor kırıldığını açıkladı.

Fındık üreticileri hasadı başlattı

Hasat öncesi hazırlıklarını tamamlayan çiftçiler, sabahtan itibaren bahçelerine girerek yeni mahsul fındıklarını topladı. Ortahisar ilçesine bağlı Akoluk Mahallesi’ndeki fındık bahçesinde işçi olarak çalışan Necati Erdoğan, hava sıcaklığının yüksek …

Akaryakıtta tabela değişiyor: Zam yolda!

Küresel gerilimlerden etkilenen Brent petroldeki değişim ve döviz kurundaki oynaklık akaryakıt fiyatlarını etkiliyor. Son olarak ÖTV zammı alan akaryakıtta tabela bir kez daha değişiyor. Sektör kaynaklarından edinilen bilgiye göre cumartesi gece …

ABD Hazine Bakanlığı, İran’a son 7 yılın en büyük yaptırımları açıkladı

ABD Hazine Bakanlığı, İran’ın dini lideri Ali Hamaney’e bağlı 50’den fazla kuruluş ve gemiyi hedef alan geniş çaplı yaptırımlar açıkladı. Yaptırımlar, İran’ın Rusya ve Çin ile yürüttüğü gizli ticaret ağlarını da kapsıyor.

Bergama’da IPARD Destekleri Toplantısı

TKDK hibe destekleri için bilgilendirme toplantısı yapıldı, çiftçilere proje desteği çağrısı yapıldı.