Vezirköprü’de Ulaşım Sıkıntısı: Karayolu Talebi

Vezirköprü’de Yıllardır Süren Ulaşım Sorunu: Altınkaya Barajı Mahallelere Köprü Bekliyor

Vezirköprü ilçesinde, 1988 yılında yapılan Altınkaya Barajı’nın mahallelere olan karayolu bağlantısını kesmesi sonucunda, 15 kırsal mahalle 36 yıldır feribotlarla ulaşım sağlıyor. Bölge halkı, yaşadıkları ulaşım zorluklarına dikkat çekerek köprü yapılmasını talep ediyor.

Altınkaya Baraj Gölü’nün karşı kıyısında kalan mahallelere ulaşım, uzun yıllar özel feribotlarla sağlanırken, son 5 yıldır Samsun Büyükşehir Belediyesi tarafından gerçekleştiriliyor. Her gün feribotlarla onlarca araç ve yolcu taşınıyor.

“Karayolu Olursa Ekonomi Canlanır”

Bölge sakinlerinden Ahmet Bektaş, baraj gölü nedeniyle kopan kara bağlantısının yeniden sağlanmasını istiyor. Bektaş, “15 mahalleyi dolaştım. Feribotla ulaşım çok zor. Eskiden burası Alaçam yoluydu. Baraj yapılınca bağlantı koptu. İnsanlar hasta olsa tekne arayacaklar. Buraya karayolu yapılması şart. Bu hem halkı rahatlatır hem de ekonomiyi canlandırır.” şeklinde konuştu.

“Feribotlar Saatli, Her Zaman Gelmiyor”

Mahalle sakinlerinden Eyüp Tozun ise feribotların saatli çalıştığını belirterek, “36 yıldır feribotla karşıya geçiyoruz. Üstelik biz Alaçam tarafı olarak daha yüksek ücret ödüyoruz. Eğer buraya köprü yapılırsa bu çile sona erer.” dedi.

Yıllardır devam eden bu ulaşım sıkıntısına kalıcı bir çözüm olarak karayolu bağlantısı isteyen vatandaşlar, Altınkaya Barajı bölgesindeki 15 milyon 920 bin metreküp ‘gövde hacmi’ ile Türkiye’nin 3. büyük barajı olan barajın çevresindeki köprü çalışmalarını bekliyor.

Samsun ve Sinop illerine bağlı birçok kırsal mahalle ve köy, 1988 yılından bu yana ulaşım sorunu yaşıyor. Geçmişte yaşanan acil durumlarda ambulans helikopter dahi mahallelerde iniş yapamamış, bu durum ülke genelinde dikkat çekmişti.

Related Posts

Yakıtı kokluyor kilometrede 30 kuruş yakıyor. TOGG’dan daha ucuza satılıyor

Kia’nın yeni elektrikli kompakt SUV modeli EV3, Türkiye pazarına iddialı bir giriş yaptı. 600 kilometre menzil sunan araç, tam şarj maliyetiyle kilometre başına yaklaşık 30 kuruşluk düşük tüketimiyle öne çıkıyor. TOGG T10X’e doğrudan rakip olan EV3 …

En adaletsiz gelir dağılımı

Sanayiciler, kârların düştüğünü açıkladı. Kişi başı brüt işçilik maliyeti yüzde 86 yükseldi. Sendikacılar ise Cumhuriyet tarihinin en adaletsiz gelir dağılımının yaşandığını söyledi.

Kereste devi 18 Haziran’da fişi çekiyor: Onlarca çalışan işinden olacak

Western Forest Products, Vancouver Adası’ndaki Chemainus testerehanesinde üretimi 18 Haziran’da durduracağını açıkladı. Şirket, bu kararın ardında düşen kereste talebi, yükselen ABD yumuşak ağaç vergileri ve uygun odun tedarikindeki ciddi …

Yarın son gün: Kimliğiyle şubeye gitmeyenin bankadaki parası devredilecek

2015 yılından beri atıl durumda bekletilen banka mevduatları, yarından itibaren TMSF’ye devredilecek. Bankalar, listede adı olan kişilerin mağduriyet yaşamaması için en geç yarın 17.00’ye kadar banka şubelerine başvurması gerektiğini hatırlattı.

Altın güne nasıl başladı?

Altın güne nasıl başladı?

Pistlere fırtına gibi girdi: “En hızlı elektrikli otomobil” unvanını aldı

Araç, 7:04.957 dakikalık etkileyici bir süreye ulaşarak, bu pisti turlayan en hızlı seri üretim elektrikli araç oldu. Haber, Xiaomi’nin kurucusu ve CEO’su Lei Jun tarafından sosyal medya platformu Weibo üzerinden yapılan bir paylaşımla kamuoyuna …